Så fungerar Admin-portalen
Den här guiden är för dig som redan har ansökt om att börja er klass- eller lagförsäljning. Har du inte ansökt om att starta en försäljning ännu så gör du det enkelt genom att klicka här.
Börja med att logga in
För att logga in i portalen så för du pilen över ”Tjäna pengar till klassen” eller ”Tjäna pengar till laget i huvudmenyn. Välj sedan ”Logga in (Admin)”. Du kan även klicka på den här länken för att komma till inloggningen.
Om du klickar på länken här ovanför och inte kommer till en inloggningsruta så innebär det att du redan är inloggad. Du bör då hamna direkt i Admin-portalen.
Funktioner på startsidan
Här nedanför kan du se förklaringar för alla delar och funktioner i Admin-portalen.
Lägg till nya säljare
Här nedanför kan du se förklaringar för hur du enkelt lägger till nya säljare eller ändrar gamla profiler.
Beställningar
Klicka på ”Beställningar” i huvudmenyn för att se hur orderflödet ser ut bland alla säljare. Här kan du även ta bort en del eller hela beställningen ifall en säljare har råkat beställa fel. Det gör du enkelt genom att klicka på papperskorgen bredvid den felaktiga beställningen.
Översikt över en beställning
Den här vyn ser du när du klickar på summan i bilden här ovanför. Du kan se en bra översikt över den specifika ordern.
Markera ordrar som levererade
I fliken ”Inskickade beställningar” kan du se alla ordrar som skickats in av alla säljare. Du kan även markera de som är levererade till kunden.
Fler frågor eller funderingar?
Tveka inte på att kontakta oss – vi hjälper dig självklart på rätt väg!
Ring oss på 018-163100 eller maila oss på info@finsmakarna.se.